Pages

Tuesday, September 13, 2011

Aidil fitri versus walimatul urus. Oh seronoknya mereka!

Tanggal : 8 /9/2011 Khamis.

Hari ini merupakan hari kedua saya di pejabat. Masih lagi dalam keadaan demam dan selsesa. Mood raya di pejabat juga masih kedengaran. Ramai yang berjumpa sesame kawan dan sahabat handai bertemu dan berjabat salam antara satu sama lain. Juga menyatakan salam kemaafan! Saya juga begitu. Berjumpa dengan pensyarah-pensyarah dan berjabat tangan mengucapkan selamat hari raya dan memohon kemaafan. Tanggal pada 3 dan 5 september saya menghadiri walimah. Walimah sepupu dekat!  Alhamdulillah. Mereka selamat diijabkabulkan. Mereka juga guru! Saya doakan agar mereka berbahagia dan selamat melayari bahtera kehidupan berumah tangga. Seronok bilamana melihat saudara sedarah sedanging yang dulunya membesar bersama dengan saya sewaktu di kampong. Saya melihat terpancar wajah kegirangan dan gembira. Walaupun keletihan semasa sesi fotografi. Saya menolong apa-apa yang patut dan melicinkan perjalanan majlis. Alhamdulillah. Semua berjalan dengan lancar. Sepupu sulung, seorang ustaz. Lulusan Al-Azhar. Sarjana muda syariah. Manakala pasangannya, Syuhada lulusan Ar-RAniry.  Manakal sepupu saya yang kedua perempuan, juga ustazah yang kini bertugas di Sri Aman, Sarawak. Jauh merantau mendidik nusa! Dan akhirnya juga di ijabkabulkan dengan pasangan lelaki daripada kota bharu. Owh mereka semuanya pandai-pandai belaka! Tinggi tatatingkat belajarnya. Saya doakan agar mereka berbahagia! Amen.

P/s: saya baharu sahaja dapat menulis. Kebelakangan ini sangatlah sibuk dan agak terkurang masa untuk mengemaskini blog.

Amar
Tanjong Malim.
Pejabat.

0 comments: